Motorový jistič VCX GV-2 6,0-10A
Popis produktu
Wyłącznik silnikowy VCX GV-2 6,0-10A
Wyłącznik silnikowy, zwany także rozrusznikiem silników z ochroną przeciążeniową i zwarciową służy przede wszystkim do zabezpieczenia przed przeciążeniem i zwarciem silników elektrycznych oraz do ręcznego załączania - umożliwia ręczne włączanie i wyłączanie silników. Modułowe wyłączniki silnikowe przeznaczone są do montażu na szynie DIN w rozdzielnicach. Doskonały stosunek ceny do jakości.
Specyfikacja techniczna
• Zakres nastaw ochrony przeciążeniowej: 6,0-10A• Zgodność z normami: IEC 947-2, IEC-947-4-1• Odporność na udar napięciowy Uimp: 6kV• Napięcie znamionowe: 230/400V• Kategoria: A, AC3• Liczba biegunów: 3P• Przekrój zacisków: 0,5-10 mm2• Sposób montażu: szyna TH-35
Wyłączniki silnikowe
Wyłącznik silnikowy (znany również jako zabezpieczenie silnika, ochrona silnika, termik) jest urządzeniem wyłącznie ochronnym. Jego celem jest zapobieganie uszkodzeniu silnika elektrycznego. Wyłącznik silnikowy działa poprzez przerwanie dopływu energii elektrycznej w przypadku: zwarcia, przeciążenia lub zaniku fazy. Wyłącznik silnikowy powinien być dobrany specjalnie do wymagań konkretnego urządzenia.
Jak działa wyłącznik silnikowy
Wyłączniki silnikowe reagują tylko na prądy przeciążeniowe i zwarciowe, nie przerywają pracy odbiornika, jeśli w obwodzie płynie prąd znamionowy. Służą również do ręcznego wyłączania i włączania.
Charakteryzują się bardzo szybką reakcją i niemal natychmiastowym przerwaniem dopływu prądu do silnika.
Ochrona silnika
Wyłącznik silnikowy pełni funkcję ochronną - chroni urządzenie, gdy prąd silnika osiągnie niepożądane wartości. Powinien być stosowany do podłączeń, gdy rozruch silnika wymaga dużej mocy. Stosuj go do ochrony urządzeń pracujących w trudnych warunkach środowiskowych. Wyłącznik silnikowy powinien być stosowany w przypadku zwiększonego ryzyka zwarcia, przepięcia lub zaniku fazy.
Wyłączniki silnikowe VCX mają zakres od 0,16 do 18 A. Ich skrócona nazwa to GV2, a w zależności od zakresu nastaw stosujemy 0,16-0,25 A jako najmniejszy, progowy oraz największy zakres nastaw 13,0 - 18 A.
Wyłączniki silnikowe VCX mają odporność na udar napięciowy Uimp: 6kV, napięcie znamionowe 230/400V. Montaż na szynie TH-35.
Jednym ze sposobów odpowiedniej ochrony silnika elektrycznego przed zwarciem lub przeciążeniem jest zastosowanie wyłącznika silnikowego. Jego zasada działania jest tak prosta i skuteczna, że w przypadku przeciążenia lub zwarcia przerwie dopływ energii elektrycznej do silnika. Aby zapewnić ochronę silnika przed przeciążeniem lub zjawiskami zwarciowymi, należy dobrać odpowiedni wyłącznik silnikowy z właściwymi parametrami. Wyłącznik silnikowy odpowiednio zareaguje i zabezpieczy silnik również przy zaniku fazy.
Dobór wyłącznika silnikowego
Przy doborze wyłącznika silnikowego powinniśmy kierować się parametrem prądu silnika. Na rynku dostępne są wyłączniki jednofazowe i trójfazowe. Drugim ważnym parametrem przy doborze jest prąd znamionowy. Dane te pobiera się z tabliczki znamionowej silnika; w takim przypadku wybiera się termik o nieco wyższym zakresie nastawy.
Prąd znamionowy to wartość prądu elektrycznego płynącego przez dane urządzenie, w tym przypadku silnik, podczas normalnej pracy.
Wyłączniki silnikowe VCX posiadają deklarację zgodności UE i spełniają odpowiednie wymagania unijnych aktów prawnych harmonizacyjnych: - 2014/35/UE - Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. dotycząca zbliżenia przepisów prawnych państw członkowskich odnoszących się do wprowadzania do obrotu urządzeń elektrycznych przeznaczonych do stosowania w określonym zakresie napięć.
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje producenta
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl