Slovenské skútre Manet a Tatran (słowacki)
Drugi gatunekWarianty produktu
Popis produktu
Książka Slovenské skútry Manet a Tatran, poświęcona seryjnie produkowanym pojazdom w Považské strojárnech o dopuszczalnej pojemności 125 cm³, godnie zamyka serię książek szczegółowo opisujących nie tylko motocyklową historię w Považskiej Bystricy. Przybliży czytelnikowi zespoły, które uczestniczyły w rozwoju, ich relacje osobiste i zawodowe, dokładne lata pracy poszczególnych osób, o których być może już zapomniano. Odkryjecie mało znane, chronologicznie uporządkowane szczegóły konstrukcyjne, włącznie z kolorowymi projektami. Publikację wzbogacają modyfikacje sportowe, przejazdy długodystansowe i amatorskie konstrukcje. Zapoznacie się ze szczegółami technicznymi, na przykład z parowaniem korbowodów, które były niedostępne zwykłemu konsumentowi. Zajrzycie do dokumentacji rysunkowej, której nie znajdziecie w innych tytułach książkowych. Ta publikacja wyróżnia się na tle zwyczajowego standardu, w którym autorzy są zdani wyłącznie na przekazane informacje. W książce poznacie szczegóły rozwoju PB, które innym autorom są dotąd nieznane. Bez upiększania przedstawi problemy, które nie wyszły poza firmę, włącznie z niepochlebnymi opiniami konstruktora o naszym wyrobie, o których w innych firmach motocyklowych w Czechosłowacji z uwagi na lokalny patriotyzm i zawodową tajemnicę się nie mówi. Dokumentacja silnika skutera Manet S-100 zawiera niedostępne dane o łożyskowaniu mechanizmu korbowego przydatne przy ewentualnych naprawach. Uwaga poświęcona jest bardziej skomplikowanej instalacji elektrycznej, co ma pomóc przy konserwacji. Czytelnik weźmie udział w rozwoju nieznanych, lecz technicznie ciekawych typów, które nie weszły do produkcji, takich jak Unifikovaná řada, Manet S-125 typ 02 czy napęd wariatora Tatran 125 V - typ 27. Dla nich odnotowano nieskuteczne próby konstruktorów rozwiązania powstałych problemów poprzez proponowanie zmian konstrukcyjnych różnych podzespołów, które skończyły w archiwach lub były planowane dodatkowo dla Indii. Nieznana działalność dokumentacji przygotowywanej dla Indii dała początek nieznanemu oznaczeniu typu Tatran S-125, typ 03/C. Ciekawe rozdziały poświęcone są przejazdom długodystansowym, sportowi, zastosowaniom napędu silnikowego używanego w innych urządzeniach oraz także kolizjom skuterów. Tom dotyczący skutera Tatran T-150 za granicą wzbogaciła rozdział z interesującym rozwiązaniem zagadki. Autor zwraca też uwagę na nieuczciwą wiedzę i wprowadzające w błąd ogłoszenia sprzedawców w internecie. Kolekcjonerzy zabytkowych pojazdów dowiedzą się niezbędnych szczegółów dotyczących renowacji. Praktyczne porady pomogą przy naprawach w warsztacie i w trasie. Metzker wspomina o niehomologowanych urządzeniach zawieszenia, także o sposobie mocowania skutera podczas transportu na przyczepie, i jednocześnie chwali się swoimi udoskonaleniami, ale i nieudanymi próbami z układem sprzęgła Tatran S-125 czy tłumikiem ssania. Wspomina także o ulepszeniach układu wydechowego naszego urządzenia testowego, które nie weszły do produkcji, lecz sam autor użytkował je na swoim skuterze.
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl