Barevná abeceda (czeski)
Popis produktu
Po sukcesie pierwszego wydania "Kolorowej abecedy" trafia do czytelnika nowe, uzupełnione wydanie. Autorka unikatowego zeszytu ćwiczeń pisze o nim: „Drogie koleżanki i koledzy - nauczyciele, rodzice, macie przed sobą zeszyt ćwiczeń przeznaczony dla fachowej publiczności - pedagogów klas 1 szkoły podstawowej oraz dla rodziców przedszkolaków i uczniów klas 1. i 2., ale przede wszystkim dla samych dzieci, które mają trudności przy poznawaniu drukowanych i pisanych liter naszej abecedy z powodu mnogości rozmaitych kształtów (dzieci w ciągu pierwszego roku nauki muszą zapamiętać łącznie 35 x 4 różnych znaków czeskiej abecedy, poprawnie je przeczytać i napisać). Moim celem było wykorzystanie w procesie poznawczym dzieci nie tylko komponenty rozumowej, lecz także umożliwienie dzieciom poznawania poszczególnych liter w sposób zabawowy, przy użyciu zagadki, kolorowych skojarzeń, odbierania rytmu rymowanki - w skrócie wszelkich mnemotechnicznych pomocy, tak jak jest to dla dzieci młodszego wieku szkolnego naturalne i zrozumiałe. PIERWSZA CZĘŚĆ zeszytu zawiera kształty wielkich drukowanych liter ułożone alfabetycznie. Litery są przedstawione w formie kolorowanki-zagadki. Jeśli dziecko poprawnie pokoloruje arkusz zgodnie z legendą, obok nowej, dotychczas nieznanej litery pojawią się również obrazki, na podstawie których dziecko samo wywnioskuje nazwę właśnie pokolorowanej literki. Sukces w odgadnięciu i poznaniu nowej litery własnymi siłami jest motywujący. Tam, gdzie to możliwe, stosuję też kolorowe powiązania - B pozostaje białe, Č jest czerwone, M niebieskie, Z zielone, H brązowe, Ž żółte itd. DRUGA CZĘŚĆ zeszytu poświęcona jest nauce pisanych liter małej i wielkiej abecedy. Poszczególne karty pracy służą jednocześnie jako ćwiczenia rozluźniające rękę. Literę w dużym formacie często obrysowujemy kolorowo zgodnie z rytmem odpowiedniej rymowanki. Jeden wers oznacza pociągnięcie całym kształtem literki. Zasada pisania w rytmie rymowanek jest znana od dawna. Rytm odciąga uwagę dziecka od napiętego i niepewnego ruchu ku odczuwaniu płynności melodii tekstu, a tym samym do płynnego ruchu pisma. (Początkowo rytm wierszyka powinien utrzymywać nauczyciel poprzez głośne czytanie.) Przy wielokrotnym powtarzaniu tego samego kształtu jednocześnie dochodzi do utrwalenia i upewnienia się co do prawidłowego wyglądu litery w dużym formacie. Kolejne pisanie małych literek w zeszycie dzieci opanowują lepiej, ponieważ rozumieją pisane kształty. Zeszyt ćwiczeń został opracowany tak, aby był użyteczny dla wszystkich obecnych metod nauki czytania i pisania w klasie 1 szkoły podstawowej oraz przy powtarzaniu poszczególnych kształtów pisanych (jako rozgrzewka) w klasie 2. Nowe, rozszerzone wydanie zostało uzupełnione o przez dzieci lubiane JEDNOTAŻKI - obrazki rysowane jednym pociągnięciem. Początek pociągnięcia w obrazku oznaczony jest kropką i strzałką w kierunku rysowania. Te rysunki można z powodzeniem wykorzystać jako rozluźniające ćwiczenia grafomotoryczne przed samym pisaniem. Dodatkowym bonusem w nowym wydaniu jest tzw. CZYTANIE OBRAZKOWE, służące utrwalaniu i ćwiczeniu początkowych umiejętności czytelniczych w sposób zabawowy. Zeszyt nadaje się również do powtarzania w domu. Również dociekliwe i niecierpliwe dzieci przedszkolne mogą same odkrywać tajniki druku liter.
Kup razem
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl