Przedstawiając publikację, która nie ma być podręcznikiem dla ucznia, ale rodzajem propozycji dydaktycznych inspirujących nauczyciela do poszukiwania ciekawych tematów w ramach panelu 9., chcemy zachęcić do głębszej refleksji nad możliwie najciekawszym ujęciem materiału przygotowywanego na...
przeczytaj całość
Przedstawiając publikację, która nie ma być podręcznikiem dla ucznia, ale rodzajem propozycji dydaktycznych inspirujących nauczyciela do poszukiwania ciekawych tematów w ramach panelu 9., chcemy zachęcić do głębszej refleksji nad możliwie najciekawszym ujęciem materiału przygotowywanego na lekcjach, a także do dyskusji na temat postaci w nim zawartych.
Nie jest naszą intencją powracanie do gorących sporów o to, czy tak ujęte nauczanie historii jest prawidłowe. Wśród autorów publikacji zdania na ten temat są również podzielone. Nowa podstawa programowa jest jednak faktem, przed którym postawiono nauczycieli, a celem autorów jest jedynie przedstawienie kilku propozycji realizacji zadań dydaktycznych. Mając świadomość, że środowisko nauczycieli historii zostało skonfrontowane z nowymi zadaniami bez zapewnienia mu właściwego przygotowania i dostępnej dla wszystkich pedagogów bazy bibliograficznej, w naszej ofercie staraliśmy się wskazać kilka interesujących i przydatnych do pracy z uczniem propozycji.
Zadaniem omawianego panelu jest przekazanie uczniom wiedzy o wybitnych, ale też i kontrowersyjnych postaciach naszej historii, skłonienie ich do refleksji nad złożonością historii i obudzenie poczucia słusznego szacunku dla przeszłości Ojczyzny i Narodu.
ukryj opis
Recenzja