Jsem čtenář 1 - získávám čtenářské dovednosti (barevný, doporučeno pro 2. ročník) (czeski)
Popis produktu
Systematyczne nabywanie podstawowych umiejętności czytelniczych. Ćwiczeniowa książeczka "Jestem czytelnikiem 1" nawiązuje typologią ćwiczeń do spójnego zestawu materiałów dydaktycznych do nauki czytania i pisania w klasie 1 o nazwie "Czytamy i piszemy z Agatą". Znajomość tego zestawu nie jest jednak warunkiem koniecznym do opanowania publikacji "Jestem czytelnikiem", która jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów klasy 2, ewentualnie jej część mogą wykorzystywać także uczniowie klasy 1 pod koniec roku szkolnego zamiast 3. części sylabariusza. Materiał dydaktyczny "Jestem czytelnikiem" stawia sobie dwa podstawowe cele: • opanowanie podstawowych umiejętności czytelniczych, • zapewnienie uczniowi opisowej informacji zwrotnej, która wspiera proces czytania. Podręcznik koncentruje się przede wszystkim na poprawie techniki czytania, co następnie prowadzi do lepszego rozumienia tekstu. Uczniowie uczą się czytać na głos, szeptem, z akcentem na pierwszą sylabę wyrazu, uczą się czytać mowę zależną, zwracać uwagę na przecinki i spójniki w zdaniu itp., uczą się rozróżniać, co oznacza czytać płynnie, poprawnie, ze zrozumieniem, uważnie. W 16 rozdziałach, w tym czterech powtórzeniowych, szeroko stosowane są mapy myśli, praca z pytaniem i odpowiedzią, wyszukiwanie i oznaczanie informacji w tekście, wyszukiwanie słów, które nie pasują do tekstu, ćwiczenie orientacji prawo-lewo w tekście i przestrzeni, rysowanie i inne. Na końcu każdego rozdziału znajduje się samoocena uczniów w formie tzw. paska równowagi, przy którym podane jest również stwierdzenie edukacyjne wyrażające stan, w którym uczeń używa danej umiejętności (stwierdzenie podane jest w 1. osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego). Określa ono także osiągnięty poziom opanowania danej umiejętności podczas pracy z lekcją. Uczeń zaznacza tyle pól na pasku, ile według niego opanował umiejętności przerabiane w danym rozdziale. Taką samą samoocenę zawiera karta będąca częścią tego materiału, którą można wykorzystać do ponownej oceny pracy ucznia także w innych przedmiotach. Taki sposób samooceny może być pierwszym krokiem do wprowadzenia tzw. oceniania kształtującego, kiedy uczeń porównuje się wyłącznie ze swoimi dokonaniami. W skład materiału wchodzą także zwięzłe uwagi metodyczne dla nauczycieli. Podręcznik był pilotażowo sprawdzany w kilku szkołach. NNS2-70
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl