Popis produktu
Seria gier Access+ została specjalnie dostosowana do wspierania rehabilitacji zaburzeń poznawczych.
Gry są narzędziem, które pobudza umiejętności i pomaga faworyzować doznania radości oraz wspólnej zabawy.
Dzięki większym kartom i starannie dobranym zadaniom z radością z gry mogą korzystać naprawdę wszyscy! Wybierz poziom trudności i zacznij grać! Rozwiąż zadania i wygraj. Doskonały (i zabawny!) sposób ćwiczenia pamięci i poprawy myślenia.
Funkcje poznawcze używane w grze Cortex Access+:
Uwaga i obserwacja:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Analiza - Kwadraty - Kamień, papier, nożyce - Multitasking - Myślenie - Labirynt - Koordynacja
Gracze muszą się skoncentrować i skierować uwagę, aby szybko i strategicznie przejrzeć (zaobserwować) przedstawione wizualne szczegóły (elementy gry, kwadraty, ścieżki itp.), nie dając się przy tym rozproszyć. Muszą też skupić się na wykonaniu właściwej akcji i realizacji więcej niż dwóch zadań bądź przetwarzaniu więcej niż dwóch informacji jednocześnie.
Regulacja impulsywności i elastyczność:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Multitasking - Analiza - Kwadraty - Kamień, papier, nożyce - Myślenie - Labirynt - Koordynacja
Gracze muszą wcisnąć wyobrażony hamulec, by nie działać zbytnio pochopnie i nie popełniać zbędnych błędów w analizie, umieszczaniu, utrzymaniu właściwej drogi czy duplikowaniu (w zależności od zadania). Na "zaawansowanym" poziomie zadania Koordynacja gracze muszą zapamiętać kilka różnych informacji, nie mieszając ich ze sobą. Powstrzymanie się od impulsywnego działania staje się wtedy jeszcze trudniejsze. Zadanie Multitasking testuje zdolność graczy do przechodzenia z jednego zadania na drugie.
Pamięć krótkotrwała i robocza:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Analiza - Kwadraty - Kamień, papier, nożyce - Multitasking - Myślenie - Labirynt - Koordynacja
W zależności od zadania gracze muszą utrzymać w pamięci krótkotrwałej liczbę już zliczonych kwadratów, gesty do naśladowania, błędne ścieżki w labiryncie itp. Muszą także rozróżnić właściwe informacje (i je zachować) od fałszywych (które można z pamięci odrzucić) i czasami przetworzyć dwa polecenia jednocześnie. To ciągłe przetwarzanie i dostosowywanie wymaga od graczy korzystania z pamięci roboczej, która nieustannie aktualizuje informacje w ich pamięci krótkotrwałej.
Wyobraźnia i umiejętności motoryczne:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Kamień, papier, nożyce - Multitasking - Koordynacja - Analiza - Kwadraty - Myślenie - Labirynt
Podczas rozwiązywania gracze używają wyobraźni, aby szybko znaleźć sekwencje, policzyć puste miejsca, obrócić obrazki itp. Muszą także wyobrazić sobie samych siebie wykonujących zaobserwowane gesty, aby móc je fizycznie odtworzyć.
Liczby i liczenie:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Kwadraty
Do wykonania zadania Kwadraty gracze muszą użyć swoich umiejętności rachunkowych. Aby przyspieszyć liczenie, muszą też zastosować wizualne strategie grupowania.
Przewidywanie, planowanie, organizacja i elastyczność strategiczna:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Myślenie - Labirynt
Gracze muszą zaplanować i zorganizować manipulacje oraz ruchy, jednocześnie w razie potrzeby stosując elastyczność strategiczną, aby się dostosować.
Umiejętności motoryczne, wyobraźnia i pamięć długotrwała:
Wykorzystanie w tych zadaniach: Dotyk
Karty dotykowe angażują dotyk. Odbierane informacje gracze przekształcają w wyobraźnię, a następnie porównują je z wcześniejszą wiedzą, aby rozpoznać, czego się dotykają.
Kupując tę grę, przekażesz 35 Kč na fundację NAUTIS, która pomaga osobom z autyzmem i ich rodzinom.
Punkt widzenia eksperta: Christophe Debien - psychiatra szpitalny:
Gry być może leczą, ale bez wątpienia uspokajają, wzmacniają i rozwijają. To prawdopodobnie dlatego gry należą do wielu narzędzi ułatwiających terapię, których codziennie używamy w pracy z pacjentami - czy to do stymulacji zaburzonej pamięci, poprawy zakłóconej uwagi i zdolności projekcyjnych, czy ożywienia umiejętności motorycznych.
Nowa seria gier Access+ w przystępny, zabawny sposób prezentuje gry odpowiednie dla opiekunów i podopiecznych. Oferuje dużo więcej: umożliwia wykorzystywanie gier jako części opieki, dostosowując je i zmieniając tak, aby wszyscy - rodziny, terapeuci i pacjenci - mogli rozwijać się wspólnie z innymi.
Zawartość opakowania:
- 62 karty
Kup razem
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje producenta
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl