Popis produktu
Seria gier Access+ jest specjalnie dostosowana do wspierania terapii zaburzeń poznawczych.
Gry są narzędziem, które stymuluje zdolności oraz pomaga priorytetyzować wrażenia związane z radością i wspólną zabawą.
Dzięki większym kartom i symbolom radość z gry mogą czerpać naprawdę wszyscy! Wybierz poziom trudności, preferowane zasady i zacznij grać! Bądź pierwszy, kto znajdzie taki sam symbol na swojej karcie i na wyłożonej karcie. Doskonały (i zabawny) sposób wzmacniania uwagi i umiejętności obserwacyjnych.
Funkcje poznawcze wykorzystywane w grze Dobble Access+:
Uwaga i obserwacja:
Trzy dostosowane warianty gry Dobble Access+ stymulują uwagę graczy, wymagając od nich dokładnego przeszukania kart w grze. Gracze muszą się skoncentrować i skierować uwagę na dwie karty, które porównują, ignorując przy tym inne bodźce. Muszą również szybko, precyzyjnie i strategicznie przeanalizować prezentowane detale wizualne (obserwacja).
Regulacja impulsywności i elastyczność:
Gracze muszą uważać, aby podczas szybkiego przeglądania kart nie popełniali błędów w analizie. Trzymanie „stopy na wyobrażonym hamulcu”, aby nie reagować zbyt pochopnie, wymaga regulacji impulsywności. Dzięki temu gracze zyskują przestrzeń mentalną do monitorowania swojej aktywności psychicznej, podejmowanych decyzji i działań fizycznych w celu osiągnięcia optymalnego rezultatu.
Pamięć krótkotrwała i robocza:
Trzy dostosowane warianty gry Dobble Access+ wymagają od graczy przetwarzania chwilowych informacji w pamięci krótkotrwałej. Gdy gracze przeglądają obrazki na jednej karcie, muszą utrzymać w pamięci krótkotrwałej postrzegane informacje wizualne (lub werbalne, jeśli nazywają poszukiwane elementy), aby odnaleźć je na drugiej karcie. Ich pamięć robocza poprzez powtarzanie lub mentalną wizualizację obrazów pozwala powiązać informacje w pamięci krótkotrwałej z tym, co dzieje się w grze.
Dodatkowe funkcje poznawcze:
Bez względu na wybrane zasady, gracze muszą podczas gry regulować swoje emocje, ponieważ nie wszyscy będą w stanie grać takim samym tempem. Może to wywołać irytację i frustrację oraz prowadzić do nagłych zmian nastroju. Gracze wykorzystują także swoje zasoby leksykalne, by dobierać słowa opisujące obrazki, aby móc nazwać dane skojarzenie. Gracze z deficytem leksykalnym mogą raczej wskazywać odpowiadający symbol, niż go nazywać. Ponadto wykorzystują wyobraźnię do tymczasowego utrzymania obserwowanych obrazów, czasem manipulując nimi w myślach, by je porównać. Dokonywanie tych skojarzeń można przyspieszyć, planując wizualne poszukiwanie przed rozpoczęciem gry.
Kupując tę grę, przekażesz 35 Kč na fundację NAUTIS, która pomaga osobom z autyzmem i ich rodzinom.
Opinia eksperta: Christophe Debien - psychiatra szpitalny:
Gry być może nie leczą, ale z pewnością uspokajają, wzmacniają i rozwijają. To prawdopodobnie dlatego gry należą do wielu narzędzi ułatwiających, które codziennie wykorzystujemy w pracy z pacjentami, zarówno do stymulacji osłabionej pamięci, poprawy zaburzonej uwagi i zdolności projekcyjnych, jak i ożywienia umiejętności motorycznych.
Nowa seria gier Access+ w przystępny sposób przedstawia gry odpowiednie dla opiekunów i podopiecznych. Oferuje znacznie więcej: umożliwia wykorzystanie gier jako części opieki, dostosowując je i zmieniając tak, aby wszyscy - rodziny, terapeuci i pacjenci - mogli rozwijać się razem z innymi.
Zawartość opakowania:
- 65 kart Dobble, w tym:
- 13 kart podstawowego poziomu - 4 symbole na każdej karcie
- 21 kart poziomu średniego - 5 symboli na każdej karcie
- 31 kart poziomu zaawansowanego - 6 symboli na każdej karcie
- zasady + opinie naszych ekspertów
Czas gry: 10 min
Liczba graczy: 1-4
Zalecany wiek: 6+
Kup razem
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje producenta
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl