Popis produktu
Do nowego podręcznika należą dwa nowe zeszyty ćwiczeń (numery katalogowe 3-65 i 3-66). Podręcznik i zeszyty ćwiczeń umożliwiają osiągnięcie wszystkich oczekiwanych efektów w przedmiocie język czeski w 3. klasie; nauka pisania i czytania przeplata się tutaj z ćwiczeniami o charakterze komunikacyjnym. Wszystkie kompetencje wyznaczone w podstawie programowej są sensownie realizowane. Projekt podręcznika został zbudowany w taki sposób, aby przedstawiać obraz świata, w którym porusza się dziecko: relacje w rodzinie, codzienne sytuacje życiowe, dziecko z niepełnosprawnością. Uczniów przez materiał prowadzą przyjaciele Anička i Petr wraz z figlarną fretką Rózinką, którzy wspólnie odkrywają zagadnienia dotyczące języka czeskiego. W ten naturalny sposób realizowane są także treści przekrojowe z zakresu wychowania osobistego i społecznego. Część wyjaśniająca zagadnienia gramatyczne prowadzona jest od ćwiczeń wprowadzających omawiany materiał, przez sformułowanie prostej reguły, aż po jej utrwalenie. Zadania i informacje są zrównoważone i odpowiadają przewidywanym możliwościom uczniów, a konieczne uproszczenia wynikające z wieku nie zniekształcają merytorycznej poprawności wyjaśnień. Materiał gramatyczny jest ponadto funkcjonalnie powiązany z częścią dotyczącą wypowiedzi pisemnych. Podręcznik wyróżnia się dużą ilością ilustracji, systematycznym kolorowym wyróżnieniem istotnych informacji oraz użyciem piktogramów ułatwiających orientację. Wszystkie elementy graficzne są powiązane z tekstem i naturalnie w niego wkomponowane. Na początku podręcznika zamieszczone jest powtórzenie materiału z drugiej klasy - zdanie, wyraz, sylaba, głoska, alfabet, pisownia u/ú/ů, sylaby twarde i miękkie, pisownia grup dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě oraz spółgłosek wewnątrz i na końcu wyrazów. Dalej znajduje się rozdział Nauka o słowie i znaczeniu słów oraz Fonetyka i wymowa. Materiał dotyczący pisowni i, í/y, ý po spółgłoskach dwuznacznych jest rozdzielony na dwie części i przeplatany treściami o częściach mowy oraz rzeczownikach, włącznie z określaniem ich kategorii gramatycznych. Na końcu podręcznika umieszczono rozdział o zdaniu pojedynczym i złożonym, kiedy uczniowie mają już wystarczające doświadczenie w rozpoznawaniu części mowy, poznają spójniki, a ich wiedza o rzeczownikach i czasownikach została poszerzona. W podręczniku regularnie zamieszczane są ćwiczenia z zakresu kompozycji, które utrwalają na różne sposoby nie tylko podstawowe formy wypowiedzi, takie jak opowiadanie i opis, ale także codzienne umiejętności komunikacyjne, np.: powitanie, przedstawianie się, rozmowa telefoniczna, pisanie adresu, krótkiego listu czy życzeń, zaproszenia itp. Podręcznik rozwija także umiejętności uczniów w zakresie czytania ze zrozumieniem. Podstawowy materiał jest w prosty sposób podsumowany w regułach i tabelach dla przejrzystości. Zwraca się również uwagę na systematyczne powtarzanie i utrwalanie już przerobionego materiału. Podręcznik daje przestrzeń dla indywidualnego rozwoju uczniów poprzez zamieszczanie trudniejszych zadań. Jednocześnie wspiera współpracę i wzajemną komunikację uczniów poprzez propozycje pracy w parach lub grupach. Zwrócono także uwagę na powiązania międzyprzedmiotowe. Ponieważ podręcznik tworzy całość z zeszytami ćwiczeń i zeszytami do pisania, w podręczniku na każdej stronie zaznaczone są odniesienia do odpowiednich stron konkretnych zeszytów ćwiczeń. W przypadku zeszytów do pisania, które służą głównie do nauki pisania, zawarte są tylko wybrane odnośniki. (W podręczniku omawiane zjawiska gramatyczne następnie przeplatają się w zeszytach do pisania bez podawania konkretnych odnośników). NNS3-55
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl