Scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV–VI to propozycja dla wychowawców i nauczycieli opracowana na podstawie książki pt. „Franek Koperek i psie akrobacje”.
\nKatarzyna Grzyś-Kurka w siedmiu scenariuszach angażujących dzieci na różne sposoby porusza problemy bohaterów powieści:\n– bezinteresownej pomocy wolontariackiej,\n– działalności schronisk dla bezdomnych zwierząt,\n– wykorzystywania zwierząt do pokazów cyrkowych,\n– rozumienia zjawisk przyrody,\n– doskonalenia umiejętności i szlifowania talentów,\n– interpretowania emocji i kontrolowania sposobu reagowania na nie,\n– dobrego traktowania zwierząt.
\nFRAGM. RECENZJI:\n„Scenariusze mają wieloaspektowy wpływ na rozwój uczestników. Wspierają myślenie logiczne, percepcję wzrokową i słuchową, ale co najważniejsze – poszerzają horyzonty myślowe. Zadania zawarte w scenariuszach wspierają rozwój empatii i współczucia poprzez zachęcanie uczestników do identyfikowania się z innymi oraz dostrzegania ich potrzeb i uczuć. Dzięki teorii i praktyce dzieci wzmocnią pewność siebie i poczucie sprawczości. Różnorodność form sprawia, że każde dziecko znajdzie coś dla siebie – będzie mogło wykorzystać swój talent albo przełamać się i ćwiczyć wychodzenie ze strefy komfortu”.\nKlaudia Jędrzejczyk, psycholożka, @PaniKultura, @PunktMyślenia
\nO AUTORCE\nKatarzyna Grzyś-Kurka. Wrocławianka o lubuskich korzeniach. Mieszka na obrzeżach miasta z mężem, synem i dwiema nieobliczalnymi suczkami, które każdego dnia dostarczają pomysłów na nowe wątki kolejnych powieści. Socjolożka. Gdy nie pisze – czyta. Gdy nie czyta – pisze. Niepoprawna marzycielka zakochana w letnich, ciepłych wieczorach i czarnej gorzkiej kawie.
\n ukryj opis- Wydawnictwo: Moc Media
- Kod:
- Rok wydania: 2024
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 64
Recenzja