\nJan Młynarski i jego Warszawskie Combo Taneczne w hołdzie Stanisławowi Grzesiukowi - Sto lat Panie Staśku!\n \nPudło z siedziska od drewnianego krzesła. Na pudło naciągnięta świńska skórka. Do tego doklejony gryf ucięty wcześniej z uszkodzonej mandoliny. Najsłynniejszy instrument warszawskiej...
przeczytaj całość
\n
Jan Młynarski i jego Warszawskie Combo Taneczne w hołdzie Stanisławowi Grzesiukowi - Sto lat Panie Staśku!
\n
\n
Pudło z siedziska od drewnianego krzesła. Na pudło naciągnięta świńska skórka. Do tego doklejony gryf ucięty wcześniej z uszkodzonej mandoliny. Najsłynniejszy instrument warszawskiej piosenki, bandżola barda stolicy, Stanisława Grzesiuka, to samoróbka, zrodzona z braku materiałów i wyjątkowej pomysłowości anonimowego więźnia pracującego w obozowym warsztacie w Gusen. W tymże obozowym warsztacie mechanik dokleił do dna krzesła gryf od uciętej mandoliny.
\n
\n
Warszawskie Combo Taneczne nagrało na tej bandżoli album na 100-lecie urodzin Stanisława Grzesiuka. W brawurowym stylu udowadniają, że folklor warszawski jest nieśmiertelny i niezniszczalny...
\n
\n
Lista utworów:
\n
1. U Bronki wstawa
\n
2. Choć z kieszeni znikła flota
\n
3. Bujaj się Fela
\n
4. Kaziu nie bądź kiep
\n
5. Fabrykantka
\n
6. Antek
\n
7. Hanko
\n
8. Noc ciemna i zimna
\n
9. Niech żyje wojna
\n
10. Nie masz cwaniaka nad Warszawiaka
\n
11. Tango grajcie mi
\n
12. W Saskim Ogrodzie
\n
13. Slowfox matrymonialny
\n
14. Ballada o Felku Zdankiewiczu
\n
15. Wszystkie rybki
\n
16. Nasza jest noc
\n
17. Nie zawracaj kontrafałdy
\n
18. Gienio Piekutoszczak
\n
19. Serenada do kuchty
\n
20. Czarna Mańka
\n
21. Muzykalna rodzinka
\n
22. Wyznanie skruszonego ochlapusa
\n
ukryj opis
Recenzja