Globalizacja, wirtualizacja i sieciowość rzeczywistości gospodarczej powodują konieczność zawierzenia intencjom i rezultatom działań partnerów biznesowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Tendencje te generują zwiększenie zapotrzebowania na zaufanie w tych relacjach. Zaufanie jest między innymi niezbędnym warunkiem dla tworzenia i wprowadzania innowacji organizacyjnych. W związku z tym niniejsze opracowanie koncentruje się na:
- zagadnieniach związanych z badaniem i pomiarem zaufania,
- rodzajach i wymiarach zaufania organizacyjnego,
- determinantach innowacyjności oraz kulturze i klimacie innowacyjnym,
- przywództwie wspierającym innowacyjność,
- wpływie poszczególnych rodzajów zaufania (horyzontalnego, wertykalnego i instytucjonalnego) na innowacyjność organizacji,
- identyfikacji barier innowacyjności,
- sformułowaniu wskazówek i zaleceń służących budowaniu zaufania i zarządzaniu nim.
Książka dotyczy ważnego obszaru innowacyjności w polskiej gospodarce, który należy do newralgicznych dziedzin warunkujących rozwój naszego kraju w najbliższych latach oraz roli zaufania w organizacjach nastawionych na innowacyjność. Jest to ważny problem w mojej ocenie, gdyż tworzenie i wdrażanie innowacji rodzi wiele trudności i oporów społecznych, a więc bez określonego poziomu zaufania do menedżerów oraz inicjatorów i promotorów innowacji trudno mówić o skutecznym ich wprowadzaniu.(...)
Dobór obszaru badań i tematu opracowania oceniam więc wysoko. Uważam, że studia nad taką problematyką są potrzebne i posiadają nowatorski charakter na gruncie nauki i praktyki zarządzania. (...) opublikowanie [książki] zapewni transfer nowoczesnej wiedzy z zakresu omawianych zagadnień do polskich środowisk biznesowych oraz akademickich.
- Wydawnictwo: C.H. Beck
- Kod:
- Rok wydania: 2016
- Język: Polski
- Oprawa: Broszurowa/paperback
- Liczba stron: 222
- Szerokość opakowania: 238 cm
- Wysokość opakowania: 175 cm
Recenzja