\n
Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.
\nNa jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.
\n\n
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
\n- \n
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych \n
- uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym \n
- narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę \n
- wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej \n
- dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków). \n
\n
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
\n\n ukryj opis
- Wydawnictwo: CeDeWu
- Kod:
- Rok wydania: 2023
- Język: Polski
- Oprawa: Broszurowa/paperback
- Liczba stron: 296
- Szerokość opakowania: 16.5 cm
- Wysokość opakowania: 23.5 cm
- Głębokość opakowania: 1.5 cm
- Waga: 481 g
Recenzja