Graphic Design vol. 1 1890-1959 (angielski)
Popis produktu
Historia wizualna projektowania graficznego - kompleksowe spojrzenie na setki przełomowych projektów, profile liderów branży oraz ilustrowane osie czasu dla każdej dekady. Historia to skomplikowana sprawa. Fortuny rosną i upadają, imperia się rozkwitają i chylią ku upadkowi, a zmiana - czy to społeczna, polityczna, czy technologiczna - ma swoich zwycięzców, przegranych, zwolenników i przeciwników. Przez cały burzliwy bieg czasu projektowanie graficzne - ze swoim żywym, zwięzłym połączeniem obrazu i idei - destylowało ducha każdej epoki.
Książka ta oferuje kompleksową historię projektowania graficznego od końca XIX wieku aż do pozostałości po II wojnie światowej. Śledzi ewolucję tej twórczej dziedziny od początków w projektowaniu plakatów, przez rozwój w kierunku reklamy, identyfikacji korporacyjnej, opakowań i projektowania edytorskiego. Zorganizowana chronologicznie, publikacja prezentuje ponad 2500 przełomowych projektów z całego świata, z których 71 zostało szczegółowo opisanych, obok 61 liderów w tej dziedzinie, w tym Alphonse Mucha (reklamy czekolady), Edward Johnston (logo i kroje pisma London Underground), El Lissitzky (grafika konstruktywistyczna), Herbert Matter (fotomontaże i plakaty turystyczne ze Szwajcarii), Saul Bass (animowane czołówki) oraz A. M. Cassandre (plakaty art déco). Dzięki szerokiej wiedzy autora, Jensa Mullera, wybrane projekty wyróżniające się w każdym roku są starannie dobrane i umieszczone obok ciągu kamieni milowych w projektowaniu. W swoim eseju wprowadzającym David Jury umieszcza projektowanie graficzne w kontekście jego źródeł - wczesnego drukarstwa, graweru i litografii - aż po uderzające twórcze osiągnięcia XIX wieku. Każda kolejna dekada poprzedzona jest zwięzłym przeglądem oraz imponującą oś czasu, oferując żywy pokaz różnorodności produkcji graficznej w danej dekadzie oraz globalnego pejzażu, który jednocześnie opisywała i definiowała. Przechodząc od XX wieku i rozważając jego dorobek, ta oszałamiająca kolekcja stanowi fundamenty wpływu na niektóre z najszybciej zmieniających się dziedzin twórczych oraz długo oczekiwane uznanie ogromnego wkładu, jaki projektowanie graficzne wnosiło do gospodarki, polityki, spraw społecznych, sztuki, mediów i sposobu, w jaki postrzegamy świat. Drugi tom, w przygotowaniu, obejmie okres od 1960 roku do dziś.
Kup razem
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl