Ako vyhrať informačnú vojnu (słowacki)
Popis produktu
Poruszająca biografia propagandysty II wojny światowej Thomasa Seftona Delmera autorstwa jednego z czołowych ekspertów od dezinformacji stawia trudne pytania o naturę informacji. Co jeśli nie potrafimy przeciwstawić się kłamstwu prawdą? Czy w ogóle da się wygrać wojnę informacyjną? Latem 1941 roku Hitler panował nad Europą od Atlantyku po Morze Czarne. Wielka Brytania próbowała stawić czoła potężnej niemieckiej machinie propagandowej, podkreślając, że częste przemówienia radiowe Hitlera, rozchodzące się po ulicach i do domów, opierały się na kłamstwach i niebezpiecznych wizjach. Brytyjskie twierdzenia, że Hitler stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa Europy, miały jednak słaby wpływ w obliczu fali dezinformacji. Z wyjątkiem audycji prowadzonej przez człowieka o przezwisku der Chef, Niemca, który podważał nazistowską doktrynę. Miał dostęp do tajemnic wysokich niemieckich dowódców wojskowych i mówił o wewnętrznym buncie. W jego słuchaczach byli niemieccy żołnierze i obywatele, a także politycy w Waszyngtonie, D.C., którzy rozważali przystąpienie do wojny. Co najważniejsze, der Chef był fikcją. Postać stworzył brytyjski propagandysta Thomas Sefton Delmer, który podczas wojny odegrał wyjątkową rolę. Peter Pomerantsev próbuje opowiedzieć historię Delmera, jednocześnie konfrontując się z wojną informacyjną wokół konfliktu na Ukrainie i demaskując kłamstwa Władimira Putina. Książka Jak wygrać wojnę informacyjną to nie tylko opowieść o Thomasie Seftonie Delmerze, ale także przestroga przed współczesnymi formami propagandy i próba odwrócenia przebiegu wojny informacyjnej, która kształtuje naszą rzeczywistość przed naszymi oczami.
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl