Książka omawia historię dwóch najważniejszych samorządnych miast handlowych Japonii Hakaty i Sakai oraz przedstawia charakterystykę i etos elit kupieckich stojących na ich czele w drugiej połowie XVI wieku. Licząc na umocnienie własnej pozycji społecznej, kupcy budowali relacje z wojownikami walczącymi o władzę nad krajem. Korzystali przy tym nie tylko ze swoich majątków i wpływów w handlu, lecz także z ceremonii herbaty (\"chanoyu\") i jej języka symboli. Słynne utensylia herbaciane (\"meibutsu\") stały się narzędziem komunikacji społecznej.
Analiza różnorodnych źródeł z epoki ukazuje zarówno ambicje przedstawicieli elity kupieckiej, jak i realia trudnych relacji z władzą wojskową w schyłkowym okresie wojen domowych i podczas stopniowego jednoczenia kraju przez Odę Nobunagę, Toyotomiego Hideyoshiego i Tokugawę Ieyasu.
- Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
- Kod:
- Rok wydania: 2020
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 328
- Szerokość opakowania: 17 cm
- Wysokość opakowania: 24 cm
- Waga: 535 g
Recenzja