\nCzołg Vickers E (Mark E lub Vickers 6-ton) stał się przebojem eksportowym do krajów, gdzie przemysł zbrojeniowy nie produkował swoich czołgów.\n \nPrototyp powstał w 1928 roku.\n \nPierwotnie był oferowany armii brytyjskiej, ale ta odrzuciła go.\n \nCzołg był budowany w wersji dwuwieżowej jako...
przeczytaj całość
\n
Czołg Vickers E (Mark E lub Vickers 6-ton) stał się przebojem eksportowym do krajów, gdzie przemysł zbrojeniowy nie produkował swoich czołgów.
\n
\n
Prototyp powstał w 1928 roku.
\n
\n
Pierwotnie był oferowany armii brytyjskiej, ale ta odrzuciła go.
\n
\n
Czołg był budowany w wersji dwuwieżowej jako typ A i jednowieżowej jako typ B.
\n
\n
Dla wersji eksportowej przesunięto wieżę z działem 47 mm na lewą stronę (co odciążyło kierowcę) i skrócono środkową część kadłuba.
\n
\n
Kraje, które kupowały czołg Vickers E, mogły też kupić licencję na elementy czołgu, które były wytwarzane w firmie Vickers-Armstrong. Polsce udało się uzyskać takie licencje bez specjalnej dopłaty.
\n
\n
Czołg był używany w armiach Afganistanu, Boliwii, Estonii, Finlandii, ZSSR, czy nawet Grecji, Syjamu lub Japonii.
\n
\n
Na bazie tej konstrukcji powstały: polski czołg 7TP i sowiecki T-26.
\n
ukryj opis
Recenzja