Jsem čtenář 1 - získávám čtenářské dovednosti (barevný, doporučeno pro 2. ročník) (czeski)
Popis produktu
Systematyczne nabywanie podstawowych umiejętności czytelniczych. Ćwiczeniówka "Jestem czytelnikiem 1" kontynuuje pod względem typologii ćwiczeń spójny zestaw materiałów dydaktycznych do nauki czytania i pisania w klasie 1 o nazwie "Czytamy i piszemy z Agatą". Znajomość tego zestawu nie jest jednak warunkiem koniecznym do opanowania publikacji "Jestem czytelnikiem", która jest przede wszystkim przeznaczona dla uczniów klasy 2, ewentualnie jej część mogą wykorzystywać także uczniowie klasy 1, i to pod koniec roku szkolnego zamiast 3. części sylabariusza. Materiał dydaktyczny "Jestem czytelnikiem" stawia dwa podstawowe cele: • opanowanie podstawowych umiejętności czytelniczych, • dostarczenie uczniowi opisowej informacji zwrotnej wspierającej proces czytania. Podręcznik koncentruje się przede wszystkim na poprawie techniki czytania, co następnie prowadzi do lepszego rozumienia tekstu. Uczniowie uczą się czytać na głos, szeptem, z akcentowaniem pierwszej sylaby słowa, uczą się czytać mowę zależną, stosowanie przecinków i spójników w zdaniu itp., uczą się rozróżniać, co oznacza czytać płynnie, poprawnie, ze zrozumieniem, uważnie. W 16 rozdziałach, w tym w czterech powtarzających, szeroko stosowane są mapy myśli, praca z pytaniem i odpowiedzią, wyszukiwanie i zaznaczanie informacji w tekście, wyszukiwanie słów, które nie pasują do tekstu, ćwiczenia orientacji prawolewej w tekście i przestrzeni, rysunek i inne. Na końcu każdego rozdziału znajduje się samoocena uczniów w formie tzw. pasku bilansowego, przy którym podane jest także twierdzenie dydaktyczne wyrażające stan, w którym uczeń używa danej umiejętności (twierdzenie jest podane w 1. osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego). Określa ono także osiągnięty poziom opanowania danej umiejętności podczas pracy z lekcją. Uczeń zaznacza tyle pól na pasku, ile jego zdaniem opanował umiejętność, której uczył się w danym rozdziale. Taką samo samoocenę zawiera także karta będąca częścią tego materiału, którą można wykorzystać do wielokrotnej oceny pracy ucznia także w innych przedmiotach. Taki sposób samooceny może być pierwszym krokiem do wprowadzenia tzw. oceniania formatywnego, gdy uczeń porównuje się tylko ze swoimi wynikami. W skład materiału wchodzą również zwięzłe uwagi metodyczne dla nauczycieli. Podręcznik był pilotażowo sprawdzany w kilku szkołach. NNS2-70
Kup razem
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl