Didaktika literatury: výzvy oboru (czeski)
Popis produktu
Autor monografii uważa, że istnieją trzy obszary, które należy mieć na uwadze w dziedzinie dydaktyki literatury oraz w szkolnym kształceniu literackim i które trzeba utrzymywać w równowadze, aby dziedzina ani przedmiot szkolny nie utraciły estetycznego, tj. estetyczno-wychowawczego charakteru: 1. czytanie (czytanie tekstów literackich i jego refleksja), 2. tworzenie (konstruowanie i rekonstruowanie tekstu oraz ich refleksja), 3. nauka (poznawanie kontekstów istotnych dla interpretacji tekstu, utrzymanie ciągłości kulturowej i tożsamości kulturowej). W obecnym pojmowaniu kształcenia literackiego wciąż dominuje podejście naukowe (sprowadzone dodatkowo do historii literatury i frontalnej formy organizacyjnej nauczania). Książka pokazuje, że należy rozwijać wszystkie znaczące obszary kształcenia literackiego (z nauki np. teorię literatury; czytanie i tworzenie oraz ich refleksję) oraz stosować inne podejścia niż (tradycyjnie) naukowe, i to przede wszystkim dlatego, że uczniowie powinni rozumieć literaturę tak, jak dominuje ona w życiu codziennym, w czytelnictwie, w kulturze.
Kup razem
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje wydawcy
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl