Monografia przynosi całościowe spojrzenie na film Faraon Jerzego Kawalerowicza,jedno z arcydzieł sztuki filmowej.\nRozdziały analityczno-interpretacyjne zostały poświęcone warstwie plastycznej obejmującej scenografię i rekwizyty (z uwzględnieniem okresu przygotowań), reżyserii i grze aktorskiej, środkom wyrazu należącym do sztuki operatorskiej, aspektom montażu filmowego, ukształtowaniu warstwy sonorystycznej, analizie obecnej w filmie muzyki. \nPrzyjęta formuła monograficzna rozszerza perspektywę czasową spojrzenia na dzieło. Szczegółowa analiza elementów poetyki filmu, jego struktury i kompozycji, obejmująca także zagadnienia realizacyjne i warsztatowe, została uzupełniona rozprawą poświęconą problematyce ekranizacji powieści Bolesława Prusa, analizującą nowele filmowe, kolejne wersje scenariusza i scenopis wraz z ich porównaniem z pierwowzorem literackim. Osobne rozdziały omawiają recepcję filmu w Polsce i za granicą, różnice pomiędzy dwiema reżyserskimi wersjami filmu oraz zagadnienia rekonstrukcji cyfrowej Faraona. Rozdziały dopełniają się wzajemnie dzięki zastosowaniu wspólnej metodologii – analizy antropologiczno - morfologicznej.
\n ukryj opis- Wydawnictwo: Czuły Barbarzyńca Press
- Kod:
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 677
- Szerokość opakowania: 20 cm
- Wysokość opakowania: 30 cm
- Głębokość opakowania: 5 cm
- Waga: 840 g
Recenzja