Medialne fiasko zjednoczenia?

Medialne fiasko zjednoczenia?
-20%

Sugerowana cena   37,80 zł

Zaoszczędzisz 7,45 zł
Sugerowana cena 37,80 zł

Zaoszczędzisz: 7,45 zł

30.35 sugerowana cena 37,80 zł

Produkt dostępny w magazynie gotowy do natychmiastowej wysyłki

W magazynie dostępnych > 5 szt. Zboží ihned k odeslání

14,01 zł
13,00 zł

Autor:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323329220
Rok wydania: 2010
Język: POL
Oprawa: miękka
Liczba stron: 227
Temat: Socjologia

Przy zakupie otrzymacie ten piękny prezent

Zakładka Kolekcjonerska - Alpy 1. W zamówieniu od 1 egzemplarza

W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło zatem odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny takiej trwałości tego wewnętrznego podziału? Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?