Przedstawiana monografia Zaburzenia komunikacji pisemnej z serii Logopedia XXI Wieku poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zaburzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie dzięki porozumiewaniu się pisemnemu barier komunikacyjnych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielności i poszerzenia możliwości zawodowych.
Tom składa się z trzech części: Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komunikacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze, Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy oraz Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia.
Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
- Wydawnictwo: Harmonia
- Kod:
- Rok wydania: 2017
- Język: Polski
- Oprawa: Oprawa twarda wypełniona gąbką
- Liczba stron: 920
- Szerokość opakowania: 17 cm
- Wysokość opakowania: 24.4 cm
- Głębokość opakowania: 5.5 cm
- Waga: 1.6 kg
Recenzja