Rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz dynamika procesów globalizacyjnych wskazują
na kluczową rolę wiedzy i edukacji w ewolucji cywilizacyjnej państw, grup społecznych,
określonych zbiorowości krajowych i regionalnych, a przede wszystkim każdego człowieka.
Strategiczne znaczenie edukacji w gospodarce narodowej, pojawianie się nowych postulatów
w odniesieniu do efektów kształcenia, wykorzystanie technologii komunikacyjno-
-informacyjnych do gromadzenia i dystrybuowania wiedzy, a także zastosowanie określonych
paradygmatów nauczania determinują charakter i sposób funkcjonowania współczesnych
polskich uczelni. Szkolnictwo wyższe, podobnie jak każdy inny rodzaj działalności społeczno-
-gospodarczej, podlega dynamicznym zmianom, co w konsekwencji prowadzi do konieczności
nowego spojrzenia na kształcenie akademickie, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności
określenia zakresu zmian, możliwości rozwojowych oraz inicjowania procesów
dostosowawczych. Przed polskimi uczelniami stoją zatem określone wyzwania: dostosowanie
oferty programowej w kontekście dużych zmian demograficznych i migracyjnych w Polsce
i Europie, obserwacja globalnych i lokalnych tendencji społeczno-gospodarczych oraz ich
wpływu na rynek pracy i rynek usług edukacyjnych, współpraca naukowa i gospodarcza
z przedsiębiorcami, a przede wszystkim identyfikacja i doskonalenie czynników
determinujących poziom jakości usług edukacyjnych, które umożliwią budowanie przewagi
konkurencyjnej w przyszłości.
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
- Kod:
- Rok wydania: 2016
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 276
- Szerokość opakowania: 240 cm
- Wysokość opakowania: 170 cm
Recenzja