Umiejętność kategoryzowania, to zdolność dostrzegania cech wspólnych i różnicujących przedmioty, zwierzęta, rośliny.
\nŁączenia ich według jakiejś cechy, przyporządkowania według pewnych zasad.
\nTworzenie kategoryzacji odbywa się na podstawie rozpoznania cechy wspólnej elementów.
\nZestaw ten uczy dziecko włączania i wyłączania elementów z kategorii poprzez dostrzeżenie braków lub różnic.
\nDzięki tej umiejętności dzieci odkrywają porządek w świecie, poznają go.
\nUczą się że istnieją reguły w odniesieniu do przedmiotów, zwierząt, roślin oraz elementów językowych.
\n\n
W pierwszym etapie pracy z dzieckiem, przybliżamy mu zasady i reguły klasyfikowania obrazków do danej kategorii.
\n\n
Prezentujemy dziecku kartę kategorii. Nazywamy ją.
\nRozkładamy pod spodem obrazki z tej kategorii.
\nProsimy dziecko o ułożenie obok tej samej kategorii.
\n\n
Prezentujemy etykietkę z kolorem (np.czerwony)
\nPod spodem rozkładamy obrazki w kolorze czerwonym, wymieszane z obrazkami innego koloru (jeden lub dwa dodatkowe kolory).
\nWypowiadamy kategorię: Czerwone, wskazując na etykietkę, następnie razem
\nz dzieckiem wyszukujemy pasujące do kategorii obrazki.
\nPostępujemy tak samo z etykietką z nazwą danej grupy-kategorii.
\n\n
Z zestawem ćwiczymy:
\n1. Tworzenie kategorii.
\n2. Włączanie obrazka do kategorii.
\n3. Wyłączanie obrazka z kategorii.
\n\n
Tworzymy kategorię ze względu na:
\n- kolor (ten sam kolor, różny kształt)
\n- kształt (ten sam kształt, różny kolor)
\n- grupę - zwierzęta, kwiatki,warzywa, przedmioty, (różny kształt, różny kolor)
\n\n
\n
\n
Zestaw zawiera:
\n- 36 elementów tekturowych
\n- 28 kartoników wzorcowych
\n- opis ćwiczeń
\n- opakowanie tekturowe
\n ukryj opis- Wydawca: Arson
- Kod:
- Rok wydania: 2025
- Język: Polski
- Oprawa: To pójdzie
Recenzja