Prezentowana publikacjastanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce.
Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.
Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.
Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.
\nW części „Wiosna” opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe.
Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:
- \n
- układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru) \n
- dopasowywaniu etykiet do obrazków \n
- tworzeniu wyrazów z liter i sylab \n
- uzupełnianiu luk w zdaniach \n
- ćwiczeniu słuchu fonematycznego \n
- wyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznego \n
- ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru) \n
- pamięciowej analizie obrazka \n
- wyszukiwaniu różnic między ilustracjami. \n
- Wydawnictwo: Harmonia podręczniki
- Kod:
- Rok wydania: 2025
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 56
Recenzja