Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych,...
przeczytaj całość
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje, jak korzystać z nowych technologii Uczeń w klasie ósmej dowie się, jak • zbudować dokument HTML • formatować tekst w dokumencie HTML • napisać program w Pythonie • wykorzystywać funkcje do obliczeń w Pythonie • utworzyć prosty kalkulator matematyczny • tworzyć tabelę przestawną • narysować drzewo binarne • co to jest pseudolosowanie i liczby pseudolosowe • tworzyć takie fraktale, jak płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego • co to jest rzeczywistość rozszerzona. Struktura lekcji jest uporządkowana, ponieważ na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem, gdzie w trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania. Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania. Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami. Działy w podręczniku: 1. Lekcje z HTML-em, 2. Lekcje programowania, 3. Lekcje z danymi, 4. Lekcje z modelami, 5. Lekcje z mobilnym internetem
ukryj opis
Recenzja