Prognozowanie – jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania – nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną.
\nAutorzy podręcznika omówili metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.
\nCałość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:\n– znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu prognostycznego,\n– eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,\n– metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,\n– sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,\n– prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa.
\nUzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
\n ukryj opis- Wydawnictwo: Nieoczywiste
- Kod:
- Rok wydania: 2016
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 352
- Szerokość opakowania: 16.8 cm
- Wysokość opakowania: 23.9 cm
Recenzja