W historii szachów różni podejmowali próby opisywania sposobów nauki i analizy sytuacji. Autorzy korzystali z zasobów swej praktyki i to, co umieli, opisywali w ćwiczeniach. Nie było czasu na tworzenie całościowej metodyki w podręcznikach dla dzieci i zawsze czegoś okazywało się w książkach „za mało”... Dziś szachy są inne, najwyższy czas na analityczne przewartościowanie wszystkich dotychczasowych metod.\nObecnie trener klubowy nadal poszukuje najlepszych metod nauczania i ćwiczeń, by w praktyce zbliżyć się do ideału. Niniejsza książka ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i stosowanych metod. Jest to pierwszy taki zbiór metodyczny w Polsce, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą pracować z dziećmi.
\nAutor urodził się w 1950 roku na Kołymie, w obozie dla więźniów politycznych. W 1957 roku przybył z rodzicami do Polski i tu rozpoczął naukę – najpierw w szkole podstawowej, następnie w liceum. Ukończył studia na Uniwersytecie we Wrocławiu.\nPracował w wielu zawodach. Po studiach postanowił zająć się problemem „organizacji myślenia”.\nPraktyka zawodowa w szkole przyczyniła się do powstania pierwszej książki o metodyce szachowej: „Błąd przy starcie”, następnie ukazały się: „Szachy – ćwiczenia stosowane”, „Elementarz szachowy”, „Pytanie – początek myślenia”, „Szachy – ćwiczenia siłowe”.\nNiniejsza książka jest zarysem metodycznym do nauczania gry w szachy zarówno w szkołach i przedszkolach, jak i dla starszych uczniów, na zajęciach w klubach.\nTo pierwsza taka książka w Polsce.\nW opracowaniu znajduje się publikacja: „Choroba egzaminacyjna” i „Sprawiedliwość\n– droga nadziei”.
\n ukryj opis- Wydawnictwo: Rozpisani.pl
- Kod:
- Rok wydania: 2020
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 408
- Szerokość opakowania: 16.5 cm
- Wysokość opakowania: 23.5 cm
- Waga: 650 g
Recenzja