Obszerna publikacja, którą przychodzi mi recenzować, stanowi swoistą syntezę zbierającą informacje dotyczące szkolnictwa w dobie staropolskiej. To spore […] opracowanie składa się z czterech rozdziałów: pierwszy, Od systemu szkolnictwa do systemu edukacji, zawiera bardzo wnikliwie omówione reformy organizacji wewnętrznej szkolnictwa i systemów nauczania; drugi, Książki szkolne w programach nauczania i repertuarze wydawniczym, zawiera klasyfikację książek szkolnych i jej obecność w różnych typach oficyn drukarskich. Rozdział trzeci podejmuje temat architektury książki szkolnej, a czwarty ukazuje ją jako narzędzie alfabetyzacji.\nPodsumowując, praca jest interesująca. Kultura książki dawnej w Polsce ciągle jeszcze nie jest w pełni zbadana, a kompleksowe ujęcie tematu podręczników może pozwolić, by spojrzeć na ich ewolucję inaczej.
\nZ recenzji dr hab. Klaudii Sochy\n(Katedra Edytorstwa i Nauk Pomocniczych, Uniwersytet Jagielloński)
\n ukryj opis- Wydawnictwo: UMCS
- Kod:
- Rok wydania: 2021
- Język: Polski
- Oprawa: Oprawa twarda wypełniona gąbką
- Liczba stron: 688
- Szerokość opakowania: 240 cm
- Wysokość opakowania: 170 cm
Recenzja