Tematyka niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i społeczne\nkonsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej i finansowej\nspołeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu błędów, bardzo często mających daleko\nidące konsekwencje i przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze.\nNieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją czego były błędne\nwybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do celów, potrzeb i możliwości klientów\naktywów finansowych. Również zaciąganie długoterminowych zobowiązań opartych na\nzmiennych, nie do końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie\ninstrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia zarówno wiedzy, jak\ni kompetencji ekonomiczno-finansowych społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych\nbłędów sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz\nfinansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku przedszkolnym.
\nKoncepcja lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po\nedukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego, szkoły ponadpodstawowej\nczy studiów. W tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania\nkompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży – takie uczenie się\nprzez całe życie w wersji short. Chcą w ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej\npoza szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie względem treści\nszkolnych programów nauczania. Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji\npozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody twór, nie do końca\nzdefiniowany, w Polsce rozwijany w ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku.
\n Z wprowadzenia\n ukryj opis- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
- Kod:
- Rok wydania: 2020
- Język: Polski
- Oprawa: Miękka
- Liczba stron: 97
Recenzja