Metodologia badań społecznych

Metodologia badań społecznych

Brak w magazynie

13,00 zł
13,00 zł
12,00 zł

Autor:
Wydawca: Zysk i S-ka
ISBN: 9788375068788
Rok wydania: 2011
Język: POL
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 628
Temat: Socjologia

Nowy wybór tekstów z metodologicznych podstaw badań społecznych adresowany jest przede wszystkim do studentów i doktorantów z kierunków studiów o profilu społecznym. Będzie jednak przydatny także szerokiemu kręgowi odbiorców: psychologom, socjologom, pedagogom. Prezentowane w nim artykuły zostały napisane przez najlepszych polskich specjalistów i bogato zilustrowane przykładami.

W części I pt. 'Planowanie badań empirycznych i komunikowanie ich rezultatów' znalazły się cztery opracowania dotyczące zasad planowania empirycznych badań społecznych. I tak, Bogdan Wojciszke zaprezentował podejście nazwane przez siebie jako Systematycznie Modyfikowane Autoreplikacje. Z kolei Zbigniew Spendel przedstawił w swoim opracowaniu gruntowną analizę podstawowego terminu naukowego funkcjonującego w naukach społecznych - zmiennej. Współcześni badacze, syntetyzując wyniki badań naukowych uzyskane nie w jednym ośrodku, ale w wielu pracowniach i laboratoriach, sięgają po nowe narzędzia statystyczne, do których należy metaanaliza. Tej problematyce poświęcony jest tekst pióra Pawła Kleki. Praca Andrzeja Falkowskiego, pierwsza taka w polskiej literaturze, dobrze ilustruje oddziaływanie zintegrowanych koncepcji teoretycznych rozwijanych na gruncie współczesnej psychologii, marketingu i prawa na procesy kontroli zachowań podmiotów gospodarczych konkurujących na rynku.