Język reklamy w komunikacji medialnej

Język reklamy w komunikacji medialnej
Autor: Smid Wacław

Sugerowana cena   40,16 zł

Zaoszczędzisz 3,42 zł
Sugerowana cena 40,16 zł

Zaoszczędzisz: 3,42 zł

36.74 sugerowana cena 40,16 zł

Brak w magazynie

Brak w magazynie

13,00 zł
13,00 zł
12,00 zł

Autor:
Wydawca: CeDeWu
ISBN: 9788375560718
Rok wydania: 2010
Język: POL
Oprawa: miękka
Liczba stron: 319
Temat: Ekonomia Biznes

Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też czesto spotykamy sie z reklamowymi apelami, zachecającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma także siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachecić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak sie dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś infor- mować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego jezyka mówio- nego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wywołać okreolone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy sie na ogół z bra-- kiem pomysłu na przyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka sie w paru wy- myślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd. W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzgled- nić elementy nie tylko jezyka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciagniecie reki, jezyk literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp.), Istnieje ogromny potencjał jezyka religijno--mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób jezyka symbolicznego, który „mówi ” nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.