Wersja angielska:
\n“What’s Your Pick?” is a set of 48 cards where students are placed in a situation and need to consider three possible answers or solutions. The students might be asked to:\nChoose the best answer and justify, using a set number of arguments.\nChoose the worst answer and justify, using a set number of arguments.\nRank the answers from the worst to the best and justify.\nExplain in what circumstances their worst answer would become the best.\nExplain in what circumstances their best answer would become the worst.\nAdd one more answer that would be even better than their first choice, and justify.\nAdd one more answer that would be even worse than their last choice, and justify.\nList the advantages and disadvantages of all the three options.\nSpeculate about the possible consequences of choosing each of the options.\nThink of how their first choice might have really bad consequences.\nThink of how their last choice might have really good consequences.\nPick one of the answers and tell or write a story in the past tense about what happened after the decision was made.
\nSample cards:
\nYour friends are coming to visit you for the weekend. What’s your pick?\nA) Do a marathon at a local escape room place.\nB) Play RPGs or board games.\nC) Throw a barbecue party.
\nYou are going to a job interview. What’s your pick?\nA) Do plenty of research about the company.\nB) Prepare a list of conditions you want to ask about.\nC) Not prepare at all, just go with the flow.
\nYou can have access to one piece of information about the future. What’s your pick?\nA) The date of your death.\nB) Next week’s lottery winning numbers.\nC) The name of your future spouse.
\nAuthor: Ewa Torebko
\nWersja polska: \n\"What\'s Your Pick?\" to zestaw 48 kart, na których uczniowie znajdują się w określonej sytuacji i muszą rozważyć trzy możliwe odpowiedzi lub rozwiązania. Uczniowie mogą zostać poproszeni o:
\n(tutaj dodaj punktory) >
\n• Wybranie najlepszej odpowiedzi i uzasadnienie jej, używając określonej liczby argumentów.\n• Wybranie najgorszej odpowiedzi i uzasadnienie jej przy użyciu określonej liczby argumentów.\n• Uszeregowanie odpowiedzi od najgorszej do najlepszej i uzasadnienie.\n• Wyjaśnienie, w jakich okolicznościach ich najgorsza odpowiedź stałaby się najlepszą.\n• Wyjaśnienie, w jakich okolicznościach ich najlepsza odpowiedź stałaby się najgorszą.\n• Dodanie jeszcze jednej odpowiedzi, która byłaby jeszcze lepsza niż ich pierwszy wybór i uzasadnienie.\n• Dodanie jeszcze jednej odpowiedzi, która byłaby jeszcze gorsza niż ich ostatni wybór i uzasadnienie.
\nWymienienie zalet i wad wszystkich trzech opcji.
\n• Spekulowanie na temat możliwych konsekwencji wyboru każdej z opcji.
\n• Zastanowienie się, w jaki sposób ich pierwszy wybór może mieć naprawdę złe konsekwencje.
\n• Zastanowienie się, w jaki sposób ostatni wybór może mieć naprawdę dobre konsekwencje.
\n• Wybranie jednej z odpowiedzi i opowiedzenie lub napisanie historii w czasie przeszłym o tym, co
\nwydarzyło się po podjęciu decyzji.
\nCzasem niepozorne pytanie może się okazać początkiem bardzo ciekawej dyskusji. Zaproś swoich kursantów do hipotetycznych rozważań, przedyskutujcie wspólnie ich schematy myślenia, przekonania i sposoby rozwiązywania trudności.
\nPrzykładowe pytania:
\nYour friends are coming to visit you for the weekend. What’s your pick?\nA) Do a marathon at a local escape room place.\nB) Play RPGs or board games.\nC) Throw a barbecue party.
\nYou are going to a job interview. What’s your pick?\nA) Do plenty of research about the company.\nB) Prepare a list of conditions you want to ask about.\nC) Not prepare at all, just go with the flow.
\nYou can have access to one piece of information about the future. What’s your pick?\nA) The date of your death.\nB) Next week’s lottery winning numbers.\nC) The name of your future spouse.
\nAutorką kart jest Ewa Torebko.
\n ukryj opis- Wydawnictwo: EIRU
- Kod:
- Język: Polski
Recenzja