SZTUKA INTERAKTYWNA SPOŁECZNY KONTEKST ODBIORU

SZTUKA INTERAKTYWNA SPOŁECZNY KONTEKST ODBIORU
-27%

Sugerowana cena   35,12 zł

Zaoszczędzisz 9,50 zł
Sugerowana cena 35,12 zł

Zaoszczędzisz: 9,50 zł

25.62 sugerowana cena 35,12 zł

wysyłka za 2-3 dni

wysyłka za 2-3 dni

13,00 zł

Autor:
Wydawca: Oficyna Naukowa
ISBN: 978-83-64363-75-7
Język: POL
Oprawa: miękka
Liczba stron: 312

Przy zakupie otrzymacie te dwa piękne prezenty

Kalendarzyk Megaksiążki 2019 1.

Zakładka Kolekcjonerska - Alpy 2. W zamówieniu od 2 egzemplarza

Książka traktuje o sztuce interaktywnej widzianej z perspektywy socjologicznej, przedstawia sposoby przejawiania się dzieł, bada warunki ich odbioru, choć w przypadku tej sztuki „odbiór staje się tożsamy z interakcją”. Znajdziemy tu wiele autorskich refleksji w odpowiedzi na stawiane wobec tej sztuki ważne pytania: Czy wykształciły się już nowe wzorce zachowań odbiorców-interaktorów? Jakie uwarunkowania ma dokonująca się na oczach innych osobista i jednostkowa interakcja podmiotu z dziełem? W jakim stopniu interaktor jest wolny w swoich wyborach, a w jakim ograniczony przez rodzaj artefaktu, interfejsu lub przez społeczny kontekst interakcji? Rozważania nie ograniczają się do tez, analiz i wniosków, po raz pierwszy chyba spotykamy badania empiryczne prowadzone w różnych miejscach przejawiania się tej sztuki, na różnych artefaktach interaktywnych i wśród twórców. Książka będzie bardzo pomocna w zrozumieniu mechanizmów i zjawisk sztuki interaktywnej, ale też hybrydycznej kultury, w której udział wymaga coraz większej aktywności. Według recenzji Antoniego Porczaka Izabela Franckiewicz-Olczak, socjolog, medioznawca, adiunkt w Zakładzie Badań Społecznych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Do obszaru jej zainteresowań należą procesy demokratyzowania się kultury i sztuki, a także percepcja, odbiór i społeczny obieg sztuki współczesnej, ze szczególnym uwzględnieniem nowomedialnej sztuki interaktywnej. Jest autorką książki Kolor, dźwięk i rytm. Relacja obrazu i dźwięku w sztukach medialnych (2010) oraz tekstów naukowych i popularnonaukowych na temat procesów popularyzowania sztuki współczesnej