Popis produktu
Kolorowe szachy dla najmłodszych z drewnianymi figurkami zwierzątek. Łatwo przyciągają uwagę dzieci, które w ten sposób szybciej przyswoją zasady gry. Figurki przechowywane są w materiałowym woreczku. Opakowanie zawiera 32 elementy. Ilustrowane przez Ingelę P. Arrhenius. Zabawki Vilac posiadają znak francuskiej agencji ADEME, co oznacza, że te drewniane zabawki są produkowane ekologicznie. Oszczędzają środowisko, nie zanieczyszczają gleby, wody i powietrza, nie marnują energii. Instrukcja gry Moje pierwsze szachy 6+ lat Zawartość gry: Plansza do gry 16 czarnych i 16 białych figur szachowych Bawełniany woreczek Dwóch graczy, „czarny” i „biały”, ma obok swojego króla 15 pozostałych figur: królową, 2 gońców, 2 skoczki, 2 wieże i 8 pionków. Pozycja startowa: Na początku gry elementy ustawione są jak na rysunku nr 1, który znajduje się w instrukcji w opakowaniu. Król zawsze stoi na polu D, królowa na polu E. Zaczyna gracz grający białymi, następnie wykonywane są ruchy na przemian. Gracz nigdy nie może zrezygnować ze swojego ruchu. Żadnym ruchem nie można przesunąć figury na pole, na którym znajduje się już inna figura tego samego koloru. Figurki poruszają się zawsze na puste pola, wyjątkiem jest tylko zbicie figury przeciwnika. W takim przypadku gracz stawia swoją figurę na pole zajęte wcześniej przez zbieraną figurę. Skoczek jako jedyny może przeskakiwać inne figury. Bicie figury przeciwnika polega na usunięciu tej figury z planszy i postawieniu na tym samym polu figury, która ją zbiła. Celem gry jest danie szach-matu królowi przeciwnika. Szach następuje, gdy jakimś ruchem atakujesz króla przeciwnika, tzn. przesuwasz figurę tak, że potencjalnie następnym ruchem mogłaby wziąć króla - nazywa się to szach. Jeśli taka sytuacja zaistnieje, przeciwnik jest zobowiązany wykonać ruch, który odwróci to zagrożenie. Na przykład przesunąć króla na pole, które nie jest atakowane, albo postawić inną figurę przed króla i w ten sposób odeprzeć atak, albo zbić atakującą figurę. Jeśli nie istnieje żaden ruch spełniający zasady, oznacza to mat, czyli koniec gry i zwycięstwo gracza, który dał mata. Zgodnie z zasadami figura króla nie może być zbita; przy szach-macie kładzie się ją na boku na planszy. Jak poruszają się poszczególne elementy: Gra jest interesująca tym, że każda figura porusza się inaczej. Król Może poruszać się o jedno pole we wszystkich kierunkach, oczywiście nie na pola zagrożone przez figury przeciwnika. Dwóch królów nie może nigdy stać na sąsiednich polach. Celem gry jest dać szach królowi przeciwnika. Król nigdy nie może być zbity. Jeśli któryś z graczy atakuje króla przeciwnika, musi to ogłosić, wypowiadając „szach”. Królowa Jest najsilniejszą figurą, ponieważ może poruszać się we wszystkich kierunkach o dowolną liczbę pól, ale nie może przy tym przeskakiwać innych figur. Skoczek W przeciwieństwie do innych figur, skoczek nie porusza się po linii prostej, lecz z jednego pola na drugie w kształcie litery L. Może przeskakiwać własne i przeciwnika figury. Przy ruchu przesuwa się najpierw o dwa pola w przód, tył, w lewo lub w prawo, a następnie o jedno pole w lewo, prawo, w górę lub w dół, tworząc ruchem kształt litery L. Nigdy jednak nie porusza się po przekątnej. Zob. rysunek w instrukcji. Goniec Porusza się i zbija figury po przekątnych. Może poruszać się o dowolną liczbę pól, ale tylko w jednym kierunku jednocześnie. Nie może przeskakiwać figur. Z poruszania się po przekątnych wynika, że żadnym ruchem nie można zmienić koloru pola, na którym stoi goniec. Wieża Porusza się poziomo i pionowo na dowolną odległość. Ze swojego pola może przemieścić się na takie, które znajduje się w tym samym rzędzie lub tej samej kolumnie. Nie może jednak przeskakiwać figur stojących na drodze. Pion Porusza się o jedno pole, z wyjątkiem pierwszego ruchu, kiedy może, jeśli gracz chce, przesunąć się o dwa pola do przodu. Pion porusza się tylko pionowo, wyjątkiem jest bicie figur przeciwnika - wtedy porusza się po skosie, jak goniec. Zawsze jednak o jedno pole. Gdy pion dotrze do 8. rzędu - bazy przeciwnika, musi się "promować" na inną figurę, zgodnie z decyzją gracza. I to na figurę, która wcześniej została zbita przez przeciwnika. Królowa jest najlepszym wyborem, jeśli została już zbita. Od ponad 100 lat marka Vilac spełnia dziecięce marzenia. Firma Vilac ma siedzibę głęboko w sercu masywu Jury, otoczona górami, jeziorami i lasami. Ta francuska firma od 1911 roku produkuje drewniane zabawki w klasycznym, staroświeckim stylu z nowoczesnymi kolorami i wzorami. Zabawki Vilac są wyjątkowe, nigdy nie wychodzą z mody i potrafią oczarować wszystkie pokolenia. Vilac pomaga rozwijać dziecięcą wyobraźnię swoimi radosnymi ilustracjami i wzornictwem oraz reinterpretacją klasycznych zabawek, które nie zużywają się szybko. Dzieci dostają na Święta i urodziny mnóstwo zabawek, większość z nich jednak nie zainteresuje ich na długo - miłość do zabawki nie trwa. Drewniane zabawki Vilac wzbudzają pasję nawet po 50 latach, kiedy jako dorośli przypadkowo znajdziesz na strychu zabawki, które kochałeś jako dziecko. Vilac od 100 lat łączy dzieci z zabawkami, które pokochają i będą cenić. A dlaczego dzieci je tak bardzo kochają? To pozostaje tajemnicą firmy Vilac.
- Mogłoby Cię również zainteresować
- Inne książki autora
- Inne pozycje producenta
- Ostatnio obejrzane
Podobní autoři
Księga odwiedzin
Współpraca hurtowa
Jeśli macie Państwo interesujący asortyment, prosimy o kontakt z naszym działem handlowym. Oferujemy atrakcyjne warunki, szybkie płatności i długoletnią współpracę.
hurtownie@megaksiazki.pl