Autorka odważnie i z pełnym przekonaniem sięga do wypowiedzi dzieci na temat podręczników najpopularniejszych środków dydaktycznych.
Traktuje uczniów bezpośrednich uczestników, najważniejsze ogniwo procesu nauczania oraz odbiorców oferty podręcznikowej jako bezcenne źródło informacji.
Opinie dzieci na temat merytorycznej zawartości podręczników oraz wykorzystania ich w procesie nauczania i uczenia się są krytyczne, dojrzałe i refleksyjne mało tego, zgodne z opiniami pedagogów i psychologów zajmujących się wczesną edukacją. Zdanie uczniów nie jest jednak uwzględniane ani przez twórców podręczników szkolnych, ani przez nauczycieli, co wydaje się jedną z głównych przeszkód w podnoszeniu jakości polskiej edukacji.
Książka jest dopełnieniem publikacji Ewaluacja podręczników zintegrowanych do edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych. Umożliwia zestawienie dwóch dyskursów: osób dorosłych autorów, wydawców i nauczycieli, oraz dzieci codziennych użytkowników podręczników i materiałów edukacyjnych i ich najlepszych recenzentów.
- Wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
- Kod:
- Rok wydania: 2018
- Język: Polski
- Oprawa: Broszurowa/paperback
- Liczba stron: 108
- Szerokość opakowania: 21 cm
- Wysokość opakowania: 29.7 cm
Recenzja